Irina Rădulescu este un artist neobosit, dedicat percuției și în special marimbei, instrument ce deja a consacrat-o, atât ca solistă, cât și în diferite ansambluri camerale și ca membru al orchestrelor simfonice din România.
În anul 2019 absolvă bursa de studii Erasmus la Academia de Muzică Janacek din Brno, Cehia, la clasa prof. univ. dr. Martin Oprsal și este invitată în proiectul „Transylania Live” – o serie de concerte în care a premiat două lucrări dedicate marimbei, de către compozitoarea Sabina Ulubeanu.
În anul 2018 a primit diploma și bursa de excelență pentru întreaga activitate – din partea Universității Naționale de Muzică București – și a participat la Festivalul de Improvizație Contemporană METRIC, desfășurat la Glasgow. În vara aceluiași an câștigă premiul al doilea și premiul special al juriului în Competiția Internațională de la Tokyo. Irina Rădulescu este laureată a numeroase premii, precum: Trofeul Concursului Național „Aulodia” – Brașov 2012, Marele Premiu al Concursul „Dan Cumpătă” – 2016, Premiul al doilea la „Festivalului Muzicii Maghiare” – București 2017, „Premiul Creativității” la Gala UNATC – ARCUB 2017. S-a calificat în finala Concursului Internațional de Percuție „Italy PAS Competition”; în 2015 a câștigat preselecția pentru „Concursul Internațional de la Milano 2017”, unde a reprezentat Universitatea de Muzică din București, atât la secțiunea duo- muzică de cameră, cât și la secțiunea solo.
Cu o prezență scenică și o maturitate artistică cuceritoare, Irina Rădulescu este invitată permanentă încă din anul 2013 la festivaluri precum „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi” sau „Meridian”, alături de ansambluri prestigioase -Archaeus, Profil, devotioModerna, pasClassique și Game. Recitalul de marimbă de la Academia „Franz Liszt” din Budapesta a fost un real succes, cu ecouri în presa internațională. În anul 2016 a realizat un CD intitulat „Power vibes-Azul”, alături de vibrafonistul Alexandru Anastasiu și de flautista Ioana Turcu. Începând cu anul 2013 este membră a ansamblului de percuție „Game” condus de Prof. Univ. Dr. Alexandru Matei, dar și a Orchestrei Naționale de Tineret condusă de Cristian Mandeal, alături de care a realizat turnee în Austria, Belgia, Germania, Italia, Franța, România, Turcia. În perioada 2013-2015 a fost colaborator permanent al Orchestrelor filarmonicilor din Ploiesti și Pitești, iar din 2016 colaborează constant cu Orchestra Filarmonicii George Enescu din București, Opera comică pentru copii, Orchestrele Naționale Radio, Filarmonica de Stat Sibiu.
Una dintre cele mai mari realizări ale tinerei artiste este înființarea și totodată managerierea duo-ului PERCUSSIONescu, singura formație camerală de percuție din România, axată pe instrumente melodice de percuție, respectiv marimba și vibrafonul. Abordarea îndrăzneață și originală a proiectului a fost observată încă de la debut (2016), formația bucurându-se de o notorietate din ce în ce mai mare. Printre cele mai mari realizări cu acest proiect se numără reprezentarea României la Festivalul de Improvizație Experimentală METRIC de la Tallin, în 2019, obținerea pentru prima data a unei burse duble Erasmus oferită de Universitatea Națională de Muzică din București pentru anul universitar 2018-2019 la Academia Janacek din Brno, Cehia și nu în ultimul rând, debutul internațional din decembrie, 2018, prin recitalul susținut în cadrul Festivalului Internațional de Percuție din Brno. În anul 2019, duo-ul câștigă Marele Premiu al Festivalului Muzicii Maghiare urmat de concertul „Vibraimba” la Institutl Maghiar din Paris. Tot în anul 2019, tânăra percuționistă lansează proiectul „Bits of Romanian Beats”, un concert inedit realizat prin colaborarea cu 7 compozitori români consacrați – Bogdan Vodă, Diana Gheorghiu, Bogdan Pintilie, Lucian Zbarcea, Andrei Petrache, DanDe Popescu, dar și un compozitor ceh – care au dedicate duo-ului lucrări ce au fost premiate în cadrul festivalului „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București. Ulterior, proiectul s-a transformat într-un turneu național desfășurat în Transilvania, ce a culminat cu un concert la Academia de Muzică Gnesin din Moscova.
În vara anului 2022, artista a susținut primul turneu național de marimbă solo din România care s-a bucurat de un succes extraodinar în 8 dintre cele mai importante orașe culturale, proiect realizat cu sprijinul AFCN.
În anul 2020 a susținut turneul național LEGENDS, alături de flautistul cu renume internațional, Matei Ioachimescu, și vibrafonistul Răzvan Florescu, turneu cofinanțat de AFCN și tot în același an a realizat seria de filme scurte educative intitulată Lecția de marimbă, finanțată de Ministerul Culturii, în cadrul proiectului Bursele Brătianu.
În plan pedagogic, preocuparea necontenită a percuționistei este aceea de a fi la curent în permanență cu noile tehnici instrumentale și cu noile metode de predare, motiv pentru care se află într-o permanentă legătură cu profesori și instrumentiști din străinătate. În anul 2022 a înființat ansamblul cameral Enescu Percussion Group, o formație camerală tip laborator, care reprezintă pentru tinerii elevi o oportunitate deosebită de a intra în contact încă de la începutul studiului cu experiența de scenă în cadre artistice Profesioniste.
Astfel, Enescu Percussion Group a adunat deja în palmares recitaluri prezentate la cel mai înalt nivel artistic în diferite spații de concert din țară, dintre care concertul din cadrul expoziției dedicate pictorului Gheorghe Petrașcu la Muzeul de Istorie Teodor Cincu din Tecuci, Recitalul din cadrul stagiunii muzicale a Institutului Maghiar din București și recitalul experimental din cadrul stagiunii de concerte educaționale organizată de UCIMR la Park Lake, București.
Irina Rădulescu a descoperit muzica prin intermediul pianului, continuând însă să studieze percuția în cadrul Universității Naționale de Muzică din București, la clasa Prof. Univ. Dr. Alexandru Matei, participând la cursuri de măiestrie cu profesorii precum Alexandru Anastasiu, Theodor Milkov, She-e Wu, Mark Pekarski, Nuria Andorra, Fillipo Latanzzi, Emmanuel Sejourne, Ludwig Albert, Andrei Puskkarev, Ivana Bilic, Ayami Okamura, Dande Simone, Nikola Krbanjevic, Jovan Nebosja Zivkovic.
În prezent este doctorand al Facultății de Muzică și Teatru din Timișoara, sub conducerea științifică a Prof. Univ. Dr. Mihaela Vosganian și profesor de percuție la Colegiul Național de Muzică George Enescu din București.
Anul acesta, poți studia sub îndrumarea sa la ICon Arts Academy: www.iconarts.ro